Jag blir så himla trött.

Varje dag läser man något nytt!
Varför somnar ditt barn så sent? Varför vaknar ditt barn så tidigt? Varför äter ditt barn godis? Varför ger du ditt barn godis istället mat? Varför får ditt barn välling istället mat? Varför är ditt barn så sent? Varför är mitt barn tidigare än ditt?
Varför väger mitt barn mera än ditt? " Oj vad stor han/hon är" " Oj vad liten han/hon är" " Vad kort han/hon är"


Varför ska alltid folk lägga sig i hur man sköter sina barn?
Jag förstår verkligen inte, jag kan inte se det "roliga" med det hela, att konstant jämföra.
Ifrågasätta andras uppfostran, det är för fan ens eget barn. Vem ska sköta det om inte en själv.
Jag blir verkligen helt tokiga på dessa jävla frågor, dessa påståenden. Allt tjat om vikt, utveckling.
Varför ska alltid folk på påpeka något, vad får dom ut utav det? Inte ett skit.
Alla sköter sina barn på olika sätt, ingen gör som den andra.
En del barn får inget godis, nån dag i veckan. Inget alls. En del får godis, en dag i veckan.
Flera dagar i veckan, vad är problemet? Det är väl ändå föräldrar till barnet/barnen som bestämmer.
En del barn är små, korta, en del barn är stora, långa. Men vad ska man göra åt saken? Svälta sitt barn?
Övergöda sitt barn? Ska dom dra i benen så barnet blir längre? Är folk mera nöjda då?

Vad ska man behöva göra för att slippa alla påpekningar, påhopp?
Ska man behöva gå under jorden, inte blogga, inte lägga upp bilder.
Jag kommer alltid vara trött på sånt här, och jag säkert förstå att det finns flera, för att få höra hela tiden tjat om sitt/sina barn är det värsta man kan få höra!
18
marie

ja fy fan jag blir så jävla trött ( ursäkta språket)

håller med dig helt och allt folk orkar hålla på. bara för att ett barn är har helt andra rutiner än ett annat betyder inte de att de är fel. för rutiner ett barn har kanske inte alls passar ett annat alla barn är olika men en del verkar ju inte fatta de!!!

Linda

Men gud! Usch dessa människor blir man galen på! =/

Sandrah

Känns precis som du skriver om att jag kommentera att Ebba åt onyttigt ist för mat, vilket hon ju gör.

Madeleine

Bra inlägg!!! kram kram

saramichellesmamma<3

Ja hur orkar en person hålla på?! asså man gör väl hur fan man själv vill med sitt egna barn?! ingen annan behöver ens påpeka sakerna liksom!! fan blir så less på sånna saker!! att människan/människorna ORKAR!! skaffa er ett liv!!!

marie

haha de har jag inte glömt med den där fina magen du har;D

Veronica

Japp, jag vet vad du menar! Jag vet EXAKT hur du menar. JAG HATAR DET! Det finns nästan inget värre än när folk ska hålla på så. Vissa barn kan det vara FLERA månader emellan men ändå ska de påpeka en massa. Herregud. Usch.. HAr dom inget vettigare för sej än att ge kommentarer om andras barn??! Snåa männsikor måste ha brist på annat, som lägger ner så mycket tid på snåt. Usch.. Jag förstår dej verkligen!

Elin

Antar att du varit inne och läst på FL och alla "moraltanter" som vistas där ;)



Men du har helt rätt. Varför lägga sig i andras barn och uppfostran? Föräldrar får ju själv bestämma över sina barn när det gäller sömn, godis, mat och sånt. sen är ju alla barn olika när det gäller vikt och längd...

saramichellesmamma<3

haha nee inte helt då ;) haha

Dino

Håller med till punkt och pricka.

Fick en kommentar en gång som löd något i stil med: "Ja, man märker ju att vi tänker lite olika", och det sades med ett sånt där tonfall som i "varför gör du så?!"

Jag tyckte inte det behövdes lås på skafferiet för jag tycker min dotter kan få gå och titta där om hon vill - det ska ju andra skita i!



Nu till varför jag gled in på din blogg (som verkar läsvärd, ska kika in fler gånger!) är att jag blev utmanad i min blogg och var tvungen utmana 6 personer. Eftersom mitt sociala online-liv är ganska fattigt så hade jag inte 6 stycken att utmana varpå jag gick in på FLs blogg-tråd och klickade på en blogg och det var din. Du behöver inte anta utmaningen förstås men jag måste ju följa reglerna då jag antog den :-)



http://dino78.blogspot.com/2009/02/utmanad.html

Mammas Groda

sv. tack detsamma får jag säga =D

Leonora

Sjukt snygg design du har :D

Hoppas du haft en underbar dag :)

allt väl ? :)

emma

Visst det är klart man inte ska bry sig om andras uppfostran osv. Men föräldrar som ger sina småbarn godis flera gånger i veckan, tycker jag är helt sjukt. Stackarns små barn som inte vet bättre kanske får lida av övervikt i resten av sitt liv pga deras föräldrar inte hade mer vett i skallen. Barn är absolut olika, men nån måtta får det ändå vara. Alla barn behöver sömn och näring, där är alla barn lika!

Josefine

Ehm? Alla barn utvecklas väl olika om jag förstått rätt? tragiskt vore det väl om alla va likadana? Och bry dig inte om vad andra säger, för det finns ingen som kan va bättre mamma, än mamman själv. Alla känner sina egan barn bäst & deras behöv !

Katja ♥

SV: Ja,klart man måste se den :) Och så är det ju bara extra måste bara för att vin diesel är med i den :) Allt bra med er i dag?

Elin

Såå bra skrivet. u go giirrrll ;P

sara

Va vaddå? jag trodde alla barn var tvungna att vara lika..

stine

låter helt sjukt att folk ska bry sig om andra, alla människor(barn) är ju olika..

och utvecklas i olika takt.