Barnvagns recension!

tänkte jag börja min barnvagns recension, se hur det går :)
Och nu när jag skriver så är det bara vad jag tycker om vagnarna, andra kan vara jätte nöjda medans jag inte alls var det.
Det är en smaksak som man säger, och enbart för jag tycker dåligt om någon vagn så behöver det inte vara så.
Utan detta är mina åsikter och erfarenheter :)

1:a vagnen.
Brio Nova 07 röd.
Stor och klumpig vagn, väldigt tung för mig också. Kunde knappt lyfta in den i bilen.
Så den gjorde vi oss av med ganska fort, hade den bara några veckor innan vi förstod att den vagnen inte funkade för oss.
Mitt betyg på denna vagn 1/5.

Klickbar bild!
Vi hade dock en hel röd med ett annat chassie.
Inköpt på babyproffsen i Linköping, då var personalen helt okej.
Jag pekade bara på vad jag ville ha, Andreas mamma som betalade och pratade.

2:a vagnen.
Bugaboo Camelon 07 Svart bas röd topp, grå bas rosa topp.
Bugaboo Camelon 08 Brun bas sand topp.
Vagnen som jag än idag saknar, var verkligen en underbar vagn och liten och smidig.
Dock lite för lätt så den kunde lätt vippa, vilket inte är bra alls.
Men den var jätte bra för mig, som är ganska liten och kort.
Mitt betyg på denna vagn 4/5.

Klickbara bilder.
Har dock bara haft två, men tre olika kombos.
Inköpt på Kidzshopen, där personalen är bra.

3:e vagnen.
Bugaboo bee röd.
Bugaboo bee rosa.

Den vagnen är ganska lika bugaboo camelon kan jag tycka, lite mindre och smidigare.
Dock väldigt jobbig att köra på tex kullersten, i skogen. Eftersom hjulen är så pass små.
Är väl mera en "city vagn" tyckte den var väldigt smidig att ha när man var i stan och körde.
Men värdelös i snö och skog.
Mitt betyg på denna vagn 3,5/5.

Klickbara bilder.
Två olika färger, men samma vagn :)
Inköpt på Kidzshopen, där personalen är bra.

4:e vagnen.
Emmaljunga City Cross 07 rosa & svart.
En bra vagn enligt mig, dock lite stor om man är van vid dom små jag har haft.
Men absolut inte så stor och klumpig som man kan tro, jobbigt dock att emmaljunga har en tendens att gnissla otroligt mycket. Något som jag verkligen hatar. Tyckte om att köra den i skogen eftersom den var rejäl.
En väldigt bra vagn enligt mig.
Mitt betyg på denna vagn 4/5.

Klickbara bilder.
Köpte denna begagnad.

5:e vagnen.
Urban Jungle 08 brun.
En stor vagn enligt lilla mig, trodde den skulle vara mindre och lättare.
Men för mig funkade den inte alls, gillar inte trehjulingar heller har jag kommit fram till.
Så denna vagn var absolut inget för mig, bra iofs att köra i skogen. Kanske man inte kan tro, men det var den.
Men som sagt, den var absolut inte som jag trodde den skulle vara.
Mitt betyg på denna vagn 1/5.

Klickbar bild.
Inköpt på babyproffsen i Norrköping, där dom var helt okej.
Vagnen hann inte strula för mig så kan inte säga så mycket.

6:e vagnen.
Brio Race 08 Lila.
En vagn som jag inte gillade ens från första sekund, utan vi var tvunga att köpa en fort.
Så då fick det bli en brio race, första den gjorde var att började krångla.
Gnisslade otroligt mycket, även fast vi var och smörjde den.
Dock väldigt smidig och liten när man fällt ihop den.
Mitt betyg på denna vagn 2/5.

Klickbar bild.
Inköpt på Brio i Motala, där dom är otroligt bra med service.
Och väldigt mån om kunderna.

7:e vagnen.

Teutonia fun 08 brun med blommor på.
Trodde att denna vagn skulle passa perfekt för mig, som letat efter en "bugaboo" liknande vagn sen jag gjorde mig av med den. Men detta var tvärtimot, gick inte alls köra den så lätt som man kan tro.
Utan drog något otroligt hela tiden, man fick nästan kämpa för att ha den rakt. (kanske dock bara var fel på min)
Ingen vagn som stannade länge hos mig, utan sålde den väldigt fort.
Tyckte även den var tung och allmänt jobbig.
Mitt betyg på denna vagn 1/5.

Klickbar bild.
Samma vagn, fast vi hade annan färg.
Inköpt på Brio i Motala, där dom är otroligt bra med service.
 Och väldigt mån om kunderna.

8:e vagnen.
Phil and ted 09 röd.
"Den ultimata syskon vagnen" fick vi höra. Tills vi kom på att detta inte alls kommer funka för oss.
Även fast vi inte hann och prova den till bägge barnen så kunde jag säga redan nu att det inte skulle funka.
Att få i och ur mjukliften medans Alice satt där, var rena jobbet. Jag skulle aldrig klara det.
Sen var vi där med trehjuling igen, trodde jag skulle kunna stå ut för den skulle vara så bra.
Men inte det inte, det funkade helt enkelt inte.
Som vagn var den smidig och väldigt lätt att fälla ihop, dock lite tråkigt att den skavde sönder tyget när man fällt ihop den.
Enda jag tyckte var att den inte var SÅ smidig som alla sa, men då får man även tänka på att jag jämför alla vagnar jag haft med min bugaboo. Och då är det inte många vagnar som slår det.
Mitt betyg på denna vagn 2/5.

Klickbar bild.

Inköpt på Kidzshopen, där personalen är bra.

9:e vagnen.
Emmaljunga scooter pink check 09.
Emmaljunga scooter pink check 09.
Andreas favorit vagn, han som ville ha den igen.
Jag kan inte säga så mycket negativt om den, förutom att det där med emmaljunga och gnisslande vagnar.
Det är det enda jag kan ha imot den, och att det inte är svängbara hjul. Är man van vid det så är det svårt att nöja sig med ikke svängbara. Men den vagnen funkar perfekt som vanlig vagn bara. Den är inte alls stor och klumpig, utan faktiskt ganska liten. Mysig och ombonad tycker jag. Och är det något jag älskar med emmaljunga så är det deras fjädring.
Mitt betyg på denna vagn 4/5.

Klickbar bild.
Denna har jag även haft två av.
Den ena köpte vi på babyproffsen i Örebro, där dom var otroligt bra.
Den andra köpte vi på babyproffsen i Linköping, då kan jag med ärliga ord säga att där köper jag aldrig mera en vagn.
Var där förra veckan för vagnen gnisslade som vi haft den i flera år, och dom kunde inte ens smörja vagnen åt oss.
Utan bad oss köpa olika saker för att göra vagnen bättre.
Så där sätter jag inte min fot mera!

Åter till detta att det här är mina åsikter om vagnarna, ni som läser tycker säkert tvärt emot om vissa vagnar.
Och det vill jag att ni tänker på!
17
marie

Massa fina vagnar. tycker bugaboo eller hur de stavas verkar vara jätte bra vagnar dock dyra!

Anonym

Det var kul att få läsa om åsikterna kring vagnarna:)

Jag själv har nämligen inte en susning om vad jag ska köpa för vagn tills liten kommer...

Man vill ju ha något som är stabilt men ändå lätt att köra och få in i bilen..

Suck, det är en jkla djungel;)

froidan

Inte dåligt med vagnar ;P



Mh, visst är det sjukt :O Fattar inte hur man kan göra så?!

johanna

haha du gillar vagnar va? =)

Anonym

OJ, OJ OCH OJ VAD VAGNAR NI HAR HAFT TILL DIN DOTTER. HUR MYCKET HAR DU FÖRLORAT I PENGAR PÅ ALLA VAGNAR.. VÅGAR DU RÄKNA?

VARFÖR HAR DU INTE KVAR EMMALJUNGA VAGNEN DEN ROSA TILL ALICE.. HAR EN MARINBLÅ SÅDAN TILL MIN DOTTER PÅ 4 MÅNADER MED EN MJUKLIFT I, FAST MED LUFTHJUL, DEN ÄR RIKTIGT SNYGG OCH FIN ATT KÖRA.. GILLAR INTE SMÅHUJL, SOM LÄTT BLIR SLITNA EFTER ETT TAG..

Emma

Vad blir det för syskonvagn då?

johanna

haha ja det gick inte undvika och märka det.... :)

Elin

Va roligt det är att läsa om alla dina vagnar. Jätte roligt att läsa dina betyg om vad du tycker. Visst att det är individuellt om vad man tycker, men det är som sagt roligt att läsa kosumenters åsikter :)

Elin

Som sagt så är jag säker på att alla har udda intressen. Och är det någon som skriver något "dumt" så är det bara att ignorera det. För det finns andra som byter bil hela tiden också, och det tycker jag är samma sak...om inte annat så är det mycket dyrare...

Carolina

Jösses, vilken massa vagnar ni haft - kul att få läsa om olika! :) kram

Ida

Kul läsning! Jag har en sånn rosa emmaljunga citycross till Tuva och dne är jag jättenöjd med.



Har du sålt alla dina vagnar på blocket sen eller har det aldrig varit svårt att bli av med dom?

Elin

Du har fått en award av mig på min blogg :)

tess

Vilken sötis hon är eran dotter. =)

tess

Det var så lite så. =)

Tack själva =)

sara

kul med vagnarna, men jag håller nog inte med på allt.

Emelie

Va roligt med så många vagnar! Jag delar verkligen det intresset med dig och nu ska jag försöka ge mig på att sälja iväg den jag har=) Tänkte be om lite råd, har du sålt vagnarna på blocket? Är det en bugaboo du rekomenderar att man ska köpa? Är det inte svårt med såna vagnar när det är snö ute, med tanke på hjulen menar jag?

Fina Matildas mamma

Vad kul att du skrivit en genomgång och recension av dina vagnar! Skitbra när man själv surfar runt och vill veta vad andra tyckt. Funderar på att köpa en Emmaljunga scooter nu till min dotter...