Besafe VS Akta Graco?


Akta Graco!


Besafe!

Finns det någon där ute som har erfarenhet av Besafes bilbarnstolar? Syftar mest på den till nyfödd.
Är lite inne på den, men vill gärna höra vad folk tycker om den först! :) Hoppas det finns någon som kan prata gott om den! :)
12
Hanna

Vi har en Acta Graco (teutonia) och skulle inte välja den igen.. Den är ganska otymplig och inte alls smidig att bära, däremot sitter de väldigt skönt i den...;)

Timglasfigur

Jag vet ingenting om besafe. Men däremot har jag en sån akta graco och den är jag väldigt nöjd med. Den känns väldigt stabil och säker för bebisen. Den är jättesmidig att sätta i och ta ut bilen om man använder deras bas. Det enda negativa som jag kan komma på är att den är ganska tung, men samtidigt känns det då som att den är väldigt säker :)

Sara

Jag måste tyvärr säga nått negativt om den. Den är supertung! I börjar gick det väl ganska bra och den var lätt att bälta fast. Men när Lillen gick upp några kg var det ingen dans på rosor att konka runt på stolen.

Frida - mamma till Liam och bebis i magen

Svar; Ja snart är bebis hos oss, och hos er också :)



Det är bättre med Liam nu, men det är värre med föräldrarna, jädrans magsjuka. Kram

Kajsa

Vi har en Akta Graco Logico och vi är supernöjda med den i alla fall. Den ENDA nackdelen är att den är lite tung och vi har en bit till bilen. Men annars älskar jag den!

Foto, design & mamma till Alexander ♥

Aldrig hört talas om den faktiskt. Vi har en Graco som vi är super nöjda med :)

Heidi

vi hade en akta graco o älskade den. :) Har varken hört bra eller dåligt om besafe så kan tyvärr ej yttra mig om den men tycker som sagt att gracon är super bra o den är snygg med :)

Emma

Vi har en bilstol från BeSafe till vår lilla dotter på 5 veckor och vi är jätttenöjda! :) Vi valde den för att den är likvärdig i säkerhet som de allra mest populära märkena, men den är inte lika stor och klumpig = lättare att bära runt på :) Den har ett toppen solskydd och lillan somnar alltid på stört när vi sätter henne i den ;) Kunde ju inte vara bättre! Dessutom finns den ju i en del roliga färger ! :)

Alfva

Alltså, Akta Gracos är ju SÅ tung att släpa på, men älskar adaptern. Skulle bli tokig på att behöva installera utan bas varje gång.

Den här gången valde vi en Axkid Babyfix istället, som är likvärdig med Brio Primo just för att de var lättare att bära. Men nej, fy tusan vad jag inte blir kompis med det babyskyddet. Så jag riktigt längtar tills det är dags att köpa sig en riktig bilbarnstol åt den lilla.

Nikita - mamma till Albin&Meja

har ingen erfarenhet av besafe, men akta graco babyskydd har vi och är supernöjda den känns stabil å säker för bebisen å har bra med utrymme !

Lotta, Millebus o lillebror

Den är super snygg tycker jag (be sade) men vi valde bort den för att den är så stor och klumpig. Vi tog den lättaste på marknaden eftersom man konkar runt en del på dom i stolen

Matilda

Hej Malin!

Jag har ingen aning om bilstolarna, skulle bara säga hej! Kommenterar nästan aldrig på någon blogg, men när du bad så fint så. =) Du har verkligen jättefina barn! Har nyligen skaffat en blogg som handlar om min pågående viktresa neråt och mycket annat. Så många som möjligt är välkomna att läsa, då det sätter press på mig att prestera!



Kram!

/Matilda Åkerlund (från högstadiet fast då med annat efternamn)