This little Girl.

Att min lilla (stora) Alice blivit så stor är något jag måste sätta mig ner och tänka efter ibland, det är så svårt att förstå att min lilla första tjej blivit så himla stor, så duktig, så underbar på alla sätt och vis. 
 
Men Alice är den där tjejen som sätter alla andra före, hon är så genomsnäll så jag är så rädd att hon ska bli utnyttjad för det när hon blir stor, precis som Mamma.
Jag brukar höra det på henne när hon berättar saker, eller när jag ser henne här hemma med sina syskon.
Och på vissa sätt är det underbart, men jag vill aldrig att hon ska känna sig utnyttjad för att hon är en snäll tjej. '
Både jag och Andreas förklarar för bägge våra barn vad vänskap innebär, och om man är vänner eller inte. 
Vissa kanske tycker det är tidigt, med tanke på att dem inte är så gamla. Men för oss är det jätte viktigt, att försöka iaf. Det var ingen som förklara för mig när jag var liten, jag fick lära mig den hårda vägen. 
Och det är nog därför jag pratar mycket med barnen, för jag kände inte riktigt att jag fick det när jag var liten.
 
Men jag kommer göra allt för att INGEN någonsin ens ska få chansen att köra över henne, eller någon av hennes syskon.
Jag är nog den där mamman som tänker till lite extra när jag ser i mina barns ögon, varför?
Det kan vi ta en dag när jag är redo, och vill prata om det. 
 
Alice, min älskade Alice.