Vecka 25 ♥

Den stora anledningen till att jag skrev om mitt mående är för att det har flyttat in en bebis i min mage ♥
Så bebis nummer 4 kommer i slutet på april / början på maj. Det var abslut inget planerat utan kom som en ganska stor chock men så välkommen även om jag läänge sagt att 3 barn räcker gott och väl ;) 
 
Vi vet att den är frisk och mår bra, växer som den ska men inte vad det är. 
Den kanske visar upp sig igen på UL den 25:e som vi ska på, men jag har mina aningar om vad det är iaf så vi får se om jag har rätt :) 
 
 
Bild från google!
 

Ditt barn i vecka 25 i graviditeten 

Alla bitar på plats. Barnets hud är fortfarande tunn, skrynklig och blek, men det blir rundare för varje dag tack vare att det lägger på sig fett och får mer muskler. Små kapillärer börjar utvecklas under huden på barnet, vilket ger det en rosaaktig färg. De flesta organen är nu färdigutvecklade och barnet kan överleva utanför magen med neonatal hjälp. Bebisen är drygt 33 centimeter och och väger cirka 680 gram

Din graviditet i vecka 25

En fotboll i magen. Livmodern är nu ungefär lika stor som en fotboll, så det är naturligt att det känns som att det är trångt för dina organ. Livmodern är cirka 25 centimeter i diameter från blygdbenet halvvägs mellan naveln och bröstbenet. 

bebis - gravid - vardag